główne

Techniki relaksacyjne – kilka skutecznych sposobów na pokanienie stresu.

Techniki relaksacyjne – kilka skutecznych sposobów na pokonanie stresu.

Dla wielu z nas relaksacja kojarzy się z siedzeniem przed telewizorem z pilotem pod koniec stresującego dnia. Jednak to ma małą skuteczność w pokonywaniu stresu.  Aby skutecznie zredukować stres musimy sięgnąć po jedną ze sprawdzonych  technik relaksacyjnych. Włączenie tych technik do codziennego życia zredukuje stres i podniesie energię oraz poprawi samopoczucie.

Technika relaksacyjna 1: relaksacja poprzez oddech

Istnieje wiele rodzajów relaksacji, jednym z nich jest jeden z łatwiejszych sposobów a mianowicie relaksacja przez oddech. Polega on na wciąganiu powietrza nosem, i wypuszczaniu ustami. Jest to taki rodzaj oddychania jakim powinna oddychać kobieta we wczesnej fazie porodu. Na dobre sposoby relaksacji wpływa również oddychanie przeponą, podczas takiego oddychania możemy pomyśleć o czymś miły co nas ostatnio spotkało, na pewno uspokoi to i wyciszy viagra boots pharmacy nasz organizm. To ćwiczenie poleca się przed spaniem, zwłaszcza osobą które, prowadzą stresujący tryb życia.
Relaksacja poprzez oddech – kroku viagra boots pharmacy po kroku jak ćwiczyć.

Proste ćwiczenie oddechowe na pokonanie stresu: głębokie oddychanie – poznaj szybki sposób na pokonanie stresu.

Technika relaksacyjna 2: muzyka relaksacyjna.

Istnieje wiele rodzajów i sposobów na to aby nasze ciało i dusza czerpało korzyści relaksacji. Podczas takich ćwiczeń idealnie sprawdza się muzyka relaksacyjna która wpływa bezpośrednio na nasz organizm. Muzyka relaksacyjna ma działanie odprężające nasze ciało i umysł więc idealnie znajduje swoje zastosowanie podczas uprawiania jogi, medytacji czy też elementów kinezjologii twórczej.
Istnieją również inne sposoby relaksacji które człowiek może zastosować aby się odprężyć. Słuchanie muzyki wpływa na wyrażenie samego siebie, skupia myśli, pomaga powrócić do miłych wspomnień, wycisza nas, działa kojąco na organizm. Taki rodzaj muzyki idealnie nadaje się do słuchania dla kobiet w ciąży, oraz dla dziecka które się w niej rozwija. Pamiętajmy o tym że dziecko w łonie matki ma rozwinięty słuch od szesnastego tygodnia ciąży więc relaksujmy się wraz ze swoimi maluszkami. Muzyka wpływa korzystnie na nasze emocje więc tak naprawdę dzięki takiej muzyce nasz organizm czerpie same korzyści relaksacji.
Więcej o wpływie muzyki relaksacyjnej na ciało i umysł w artykule: Muzyka relaksacyjna

Technika relaksacyjna 3: medytacja.

Techniki relaksacyjne są też częścią różnych technik medytacyjnych. Piękno medytacji polega na tym, że pozwala na odejście zmartwień i życie „w tym momencie”.  Medytacja jest szerszym pojęciem niż relaksacja. Relaksacja ciała i umysłu są właściwie składowymi różnych technik medytacyjnych. W tym artykule poznasz podstawową technikę  medytacyjną z elementami relaksacji.

Technika relaksacyjna 4: trening Autogenny Schultza.

Opracowany został przez niemieckiego lekarza i terapeutę Johnannesa Schultza , w oparciu o techniki jogi i medytacji.

Więcej w artykule: Trening Autogenny Schultza – krok po kroku.

Technika relaksacyjna 5: relaksacja Jacobsona.

Nazwa techniki relaksacyjnej Progresywnego Relaksu Mięśni, której pomysłodawcą jest Edmund Jacobson. Polega na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu poszczególnych partii (grup mięśni) swojego ciała. Więcej o treningu Jacobsona.

Technika relaksacyjna 6: wizualizacja.

Polega na świadomym wywołaniu w naszym umyśle pozytywnego obrazu.

Technika relaksacyjna 7: Afirmacje z muzyką relaksacyjną.

Afirmacje w połączeniu z muzyką relaksacyjną dają potężne połączenie.

Technika relaksacyjna 8: refugium – czyli miejsce doskonałego wypoczynku.

Więcej w artykule:

Techniki relaksacyjne: refugium – czyli miejsce doskonałego wypoczynku.

 

 

Napisz komentarz

comments

Comments are closed.

,,,,,,,,,,,,,

stat4u